2008. augusztus 25., hétfő

komplexitás

csíkszentmihályi a komplexitásban a differenciálódás és az integrálódás arányos együttállását érti. már megjegyeztem korábban hogy a flow transzcendens élménye összességében energiaigényes, és a csúcsélményben az egyén különállása csak ideiglenesen szűnik meg. most egy másik dolog: egy F-személyiség (flow) a differenciálódás útján egyre több dolgában ismeri fel önmagát (ez vagyok én) egyre határozottabb formát ölt és a többi forma közt egyre jobban különáll míg egy T-személyiség (transzcendens) egyre több dolgában nem ismeri fel önmagát (nem ez vagyok én) egyre határozottabb űrt ölt és az űr többi részével egyre jobban együttáll. egyre inkább jéghegy miközben tenger vagy egyre inkább tenger miközben jéghegy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése